*این سایت رو ببین. اینجا می‌تونی بی‌ام‌آی‌ت رو حساب کنی ببینی چقد اضافه وزن داری. نتایج خنده‌دار من محض انبساط خاطر: 5 کیلو و 300 گرم اضافه وزن که براش رژیم ندارن البته توی سایت.

رژیم غذایی گروه خونی A

خلاصه: چهار نوع گروه خونی مختلف وجود دارد AB ,B ,A, O. افراد با گروه‌های خونی مختلف باید برنامه‌های غذایی مختلفی را به منظور حفظ سلامتی داشته باشند.

در زیر به برخی توصیه های غذایی می پردازیم:

گروه خونی O

افراد این گروه باید از غلات و محصولات لبنی کمتر استفاده کنند. علت اصلی افزایش وزن این افراد گلوتن است. گروه خونی O باید گوشت گاو بدون چربی یا گوشت بره، بوقلمون، مرغ و غذاهای دریایی و لوبیا، کلم پیچ و سبزی را در برنامه غذایی خود بگنجانند. در مورد ورزش هم باید هر روز تمرینات سبک و نرمش داشته باشند.

گروه خونی A

این گروه باید تمرکز بیشتری بر وعده‌های غذایی گیاه‌خواری داشته باشند و محصولات لبنی و مرغ را محدود کنند . رژیم غذایی این دسته افراد باید شامل سبزی‌جات خام یا بخارپز شده عدس ، لوبیا ، غلات سبوس دار باشد . یوگا و پیاده‌روی پرثمرترین ورزش برای این دسته افراد است .

گروه خونی B

افراد این گروه خونی غالباْ سیستم ایمنی بدن‌شان قوی‌تر از سایرین است. این گروه می‌توانند غذای متنوع‌تری انتخاب کنند از جمله غذاهای دریایی، گوشت بره ، گوشت گاو و فرآورده‌های لبنی، همچنین جو، ارزن، سبزی و میوه. در مورد ورزش هم دوچرخه سواری ، تنیس و شنا را توصیه می‌کنیم.

گروه خونی AB

گروه خونی AB پیچیده‌ترین گروه خونی است. محصولات توصیه شده به این گروه افراد: بره، بوقلمون، تخم‌مرغ، محصولات لبنی، برنج، آلو و آلبالو است. این دسته باید به طور منظم فعالیت ورزشی داشته باشند. یوگا ، شنا و تنیس هم می‌تواند برایشان سودمند باشد.[یوگا برای آرامش!]

از یه منبع دیگه:

1. گروه خونی O یا شکارچی
2. گروه خونی A موسوم به کشاورزان
3. گروه خونیB موسوم به بادیه نشینان
4. گروه خونی ABموسوم به مختلط

گروه خونی O: انسان‌هایی که از تحریک زیادی برخوردارند و عمدتاْ از پروتئین حیوانی تغذیه می‌کنند. در این گونه افراد به علت ترشح اسید بسیار ممکن است هضم بعضی از غذاها را مشکل سازد.

توصیه های مربوط به رژیم غذایی

1. به طور منظم ماهی پرچربی آب شیرین مصرف کنید.

2. مقادیر کمی از گوشت کم‌چربی هفته‌ای چند بار مصرف کنید.

3. از مواد لبنی زیاد استفاده نکنید.

4. از مصرف گندم و فرآورده‌های تهیه شده از آن خودداری کنید.

5. مصرف حبوبات را محدود کنید.

6. مقدار زیادی میوه و سبزی استفاده کنید.

7. به جای قهوه از چای استفاده کنید.

8. از خشکبار و میوه‌های خشک بدون مزه استفاده کنید.

مواد غذای مفید: گوشت گوساله- ماهی آزاد- روغن زیتون- کلم بروکلی- اسفناج- سیر و فلفل

مواد ممنوعه:ماهی دودی- پسته شامی- لوبیاقرمز- بادمجان- سیب زمینی

گروه خونی A: این گروه با رژیم غذایی گیاه‌خواری سازگاری دارند. به دلیل کمی اسید معده هضم مواد غذایی برایی آنها دشوار است.رژیم غذایی آنها باید حاوی مواد سلولزی نشاسته‌ای و قندی به میزان زیاد و چربی به میزان کم باشد.

توصیه‌های مربوط به رژیم غذایی:

1. از مصرف بیش از اندازه مواد گوشتی پرهیز کنید.

2. پرو تئین‌های اصلی مورد نیاز بدن را از طریق سویا و یا غذاهای تازه تامین نمایید.

3. در رژیم غذایی خود فرآورده‌های لبنی خود را بگنجانید ولی از مصرف محصولاتی که از شیر تازه‌ی گاو گرفته می‌شود، خودداری کنید.

4. حبوبات مصرف نمایید.

5. در مصرف غلات و خصوصاْ مشتقات گندم زیاده‌روی نکنید.

6. مقادیر زیادی سبزی و میوه‌های مفید بخورید.

7. آزادانه از دانه‌های گیاهی خشک شده مصرف کنید.

8. چای سبز میل کنید.

9. غذاهای سرشار از ویتامین Aاز جمله کدو، هویج، اسفناج و کلم بروکلی بخورید

موادغذایی مفید: ماهی آزاد، ماهی کلاهک‌دار، شیر و پنیر تهیه شده از سویا، کدو حلوایی، هسته یا دانه‌های گیاهی، سیر، گیلاس.

موادغذایی مضر: انواع گوشت‌ها(به جز بوقلمون و مرغ) صدف خوراکی، کره، نخود، گوجه فرنگی، موز، پرتقال و مایونز. گروه خونی B: موسوم به بادیه‌نشینان. این گروه از قوی‌ترین سیستم گوارشی برخوردارند.

توصیه های مربوط به رژیم غذایی:

1. در برنامه‌های غذایی خود به طور منظم تکه‌هایی از ماهی‌های آب شیرین که پرچربی باشند را بگنجانند.

2. از مصرف مرغ پسته شامی، ذرت، گندم سیاه کنجد و گوجه فرنگی پرهیز کنند

3. از مصرف خشکبار و دانه‌های گیاهی اجتناب ورزند.

مواد غذایی مفید: گوشت گوسفند، ماهی خالدار شیر، روغن زیتون، هویج، موز، چای

مواد غذایی مضر: مرغ، میگو، بستنی، زیتون گروه خونی AB: این گروه باید از مصرف غذاهایی که برای گروه A و B مضر است، اجتناب نمایند.

توصیه‌های مربوط به رژیم غذایی:

1. از مصرف قهوه خودداری نمایند.

2. پروتیین مورد نیاز را از موادی غیر از گوشت قرمز، به خصوص ماهی تامین نمایند.

3. از کم‌خوری و حذف وعده‌های غذایی و مصرف رژیم‌های کم کالری غذا پرهیز نمایند.

4. صبحانه‌ی کامل که عمدتاْ شامل مواد پروتیینی باشد مصرف نمایند.

5. برای پیشگیری از مشکلات گوارشی تعداد وعده‌های غذایی را افزایش دهند و مقدار غذا را کاهش دهند

مواد غذایی مفید:ساردین، حلزون، پنیر کم چربی، روغن زیتون، عدس، برنج زردک و پودر کاری

مواد غذایی مضر: گوشت مرغ، نخود، زیتون سیاه، موز، آب پرتقال و سس گوجه فرنگی

رژیم غذایی گروه خونی O با شرح کامل.

 

جمعه ٢۳ دی ۱۳٩٠
سخن شما
موضوع:
Share

Daisypath Happy Birthday tickers